dinsdag 5 juni 2012

De frisse start is een affo!

Soms is het best handig als het Nederlandse weer een paar dagen op zijn Hollands is... regen, koud, koud! vooral ... en dat in de zomer. Met een huivering dacht ik terug aan de zomervakantie van vorig jaar, ook al zo verregend. Ik ben niet zo'n fan van dit soort zomers.

Allereerst wil ik jullie even wijzen op een nieuwe blog. De moeder van een vriendinnetje van onze oudste dochter die al heel handig was met naald en draad heb ik aan een nieuwe verslaving geholpen. Ze is volop in het quilten gedoken, en ik vond het wel gezellig als ze ook een blogje ging bijhouden, zo'n online dagboek van je quilt-perikelen is reuze handig ben ik inmiddels achter! Dus, als jullie eens willen koekeloeren, dan kan dat op... k-wil-t !

Het slechte weer van de afgelopen dagen was wel handig als je eens een dag of twee achter de naaimachine wilt kruipen om een project af te maken. En dat is gelukt! Er komt nog een rand van een cm of 7 langs, gewoon van de witte stof die overal ook tussen zit, maar dat doe ik pas als ik ga quilten.

Wat dat betreft moet dit project maar eens netjes achter aan sluiten in de rij. De jongensquilt is nog niet af (3/4 af), de engeltjes zijn nog niet op 1/3, en dán mag deze pas. Ik weet niet of jullie door elkaar heen quilten, bij het patchen is dat voor mij geen probleem, maar quilten doe ik op volgorde. Dus zal deze zeker nog wel een tijdje ergens voor de leuk in een mandje verdwijnen...

Natuurlijk heb ik een foto voor jullie! en ook voor mezelf trouwens, toch echt weer een mijlpaal hè, een affe top!


Het zonnetje scheen op de bijkeukenvloer, de kleuren lijken wel wat uitgebeten. Ik heb een klimtoer uit moeten halen om de totaalfoto zo recht mogelijk te kunnen maken.

een stukje eruit...

Nou, ik denk dat ik me voorlopig maar eens even op het quilten van het jongensverhaal ga storten, enne... stiekum een oud engels mandje?

7 opmerkingen: