woensdag 25 april 2012

Pas op de plaats...

... met al mijn gekmakende ideeën van de afgelopen weken ben ik maar erg druk geweest, vooral in mijn hoofd. Puzzelen wat ik ga doen met de engelse mandjes, hoe ik daarmee aan de slag wil, stofjesjacht en internetjacht, het hoort er allemaal bij.

Soms is het fijn om er lekker je gedachten over te kunnen laten razen. Maar nu ben ik er 'even' klaar mee. De lekkere stofjes liggen te wachten op de achtergrondstof vanuit den verre. Ik kán dus letterlijk niks uit mijn handen krijgen. En eigenlijk is dat wel weer heel erg goed. Kun je even rustig afstand nemen, zonder dat je iets kunt.

Nou ja, niks kunnen... ondertussen heb ik natuurlijk ruimschoots de tijd om aan mijn 'onder handen' lijstje te werken. Even een 'stand van zaken', mét foto's natuurlijk.

Allereerst... de winding ways:
6x6 blokjes is ze nu, dat betekent 90x90 cm. Ik denk dat ik 4x een blok van 6x6 blokjes ga maken, want zo is het lekker op schoot en schiet een blok nog een beetje op. De randen worden anders steeds langer, en met4 blokken bij elkaar wordt deze quilt 12x12 blokjes. Is ie straks ineens 1.80 m vierkant!

Dan... de frisse start. Deze week ben ik druk geweest met 3 blokjes, je ziet ze helemaal bovenaan op een rij. Verder zijn er wat stroken aan de zijkanten aangezet. Zo zijn bijna alle samplerblokjes 'ingepakt' en dat vind ik altijd erg mooi!
Er komt aan de linkerkant alleen nog een rijtje van 4 samplerblokjes.

Verder ben ik ook druk aan het quilten aan het jongensverhaal. Vrijdag as. wordt het bed (nou ja, bedbodem en matras) geleverd, ik ga het niet halen om op tijd klaar te zijn en deze quilt op het bed te hebben. Het bed zelf staat al eventjes te wachten in de denimblauwe verf van Painting the Past:
Ik vind het erg lastig om voor de rand van deze quilt een goed idee te krijgen hoe door te quilten. Morgenavond neem ik 'm daarom mee naar een bee, in de hoop dat anderen mij van inspiratie kunnen voorzien. Maar, mocht iemand van jullie een goed idee hebben, roept u maar! Ik heb wat details van het quiltwerk tot nu toe. De achterkant is voorzien van flanel, en dat quilt aan de ene kant heel lekker maar het is ook nóg lastiger om mooie grote steekjes aan de achterkant te krijgen. Je moet met de vinger heel goed voelen of je naald wel goed door de flanel is. De microstitches verdwijnen ook extra snel in de tussenlaag heb ik gemerkt, dat is dus oppassen geblazen.
Redelijk grof quiltwerk is het bij deze quilt, voordeel is wel dat ie daardoor lekker soepel blijft.

Dan is er nog een schuld die ik in te lossen heb... Ik heb namelijk twee awards gekregen! Doorgeven gaat me niet lukken vrees ik, heel veel van de favoriete blogs van mij zijn de afgelopen dagen voorzien van awards. Maar ik ga jullie nog wel 5 dingen over mezelf vertellen.

Wisten jullie dat:

1 ik best wel een huismus ben? Kan erg genieten van alles in en rondom ons huisje. Onze kids die binnen of buiten lekker aan het spelen zijn, de kippetjes, konijntjes, mijn brocante dingetjes, graag alles goed verzorgd.

2 ik inmiddels bíjna 4 jaar aan het quilten ben (najaar 2012 is het zover!) Het begon allemaal met een simpele blokkendeken van 15x15 cm blokjes met de naaimachine aan elkaar gezet, geknoopt ipv gequilt...

3 mijn motto is dat ik van elke quilt iets leer! En tot nu toe is dat ook steeds nog zo geweest... Wie probeert die leert zegt de juf van onze kids. En zo is het maar net.

4 de antieke quilt van Guute mijn eerste (grotendeels) met de hand gemaakte quilt is? En voor wie twijfelt, hij is helemaal niet moeilijk! En je slaapt er heerlijk onder!

5 ik mezelf heb leren quilten met een babyblocks cheaterstof? Gewoon heel veel oefenen! En voor de computer, met you tube op de achtergrond...

Groetjes, een fijne avond!
Nathalie





5 opmerkingen:

  1. Wow, ben gewoon jaloers op jou prachtige winding ways en de andere top is schitterend, heb gewoon hier zitten kwijlen (LOL).
    Leuk om diverse nieuwtjes over je te lezen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je winding ways schitterend! Je hebt mij in ieder geval geìnspireerd om ook eens met dit patroon aan de slag te gaan. Helaas liggen er nog veel andere dingen die eerst af moeten.

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Nathalie ook van mij complimenten met de mooie quilts waar je mee bezig bent.Ben blij dat ik niet de enige ben die van het een naar het ander schiet maar dat vind ik ook een van de leuke dingen wat patchwork betreft dan weer patchen stitchen of door pitten net waar ik op het moment zin in heb.En ooit komen ze best weleens af.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als je in augustus pas 4 jaar quilt, moet je bezoekje aan de opening van quilt it & dotty je eerste bezoek aan een quiltwinkel zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen