vrijdag 6 mei 2011

Part two van de lapjesjacht!

Gisteren ben ik naar een hele lieve vriendin gereden met mijn net ingeslagen lapjes. Ik vind en vond ze prachtig, maar er Moest nog wat mee... maar wat?! Gelukkig had Astrid raad... en scraps! Ook zijn we nog naar het Hobbyhoekje gereden om nóg meer aan te vullen. En thuisgekomen kon ik er uit eigen doosjes ook nog een stuk of tien bijleggen. Nu heb ik echt een hele stapel, niet normaal meer, en dat voor één quilt! 60 verschillende stofjes zijn het, als ik zelfs die hele kleine maar o zo leuke miniscrapjes meetel. Maar... met zoveel variatie wordt hij vast veel spannender, en er zit nu ook feller rood bij.
Wil je ze nóg beter zien? Als je op de foto klikt, en dan nóg een keertje, kun je de stofjes bijna voelen!

Daarnaast heb ik ook nog DMC garen ingeslagen voor de stitchery's. Thuisgekomen heb ik even de kleurvastheid getest, maar die bleek slecht! Ik heb een draadje in het hete water gegooid, een minuutje laten liggen en getest door hem even over een stukje keukenpapier te halen. Dat werd meteen lichtblauw! Probleem dus, want het patroon geeft aan dat er met één, twee en drie draadjes DMC gewerkt moet worden.
Normaal stitch ik altijd met Venne Colcotton, en dat is vrij dik maar wel goed kleurvast. Gelukkig blijkt het er ook in halve dikte te zijn. Meteen maar een bestelling de deur uit gedaan, en nu is het wachten op een enveloppe! Altijd lastig hè, als je moet wachten met een nieuw project in het verschiet.

Nu kan ik ook nog even doorwerken aan de slingerrandjesdeken (nog maar 1 1/2 randje!) en de engeltjes (nog maar 3, nou ja, misschien maak ik er wat meer!)

1 opmerking:

  1. Mooie lapjes ik ben benieuwd wat dat gaat worden! Succes met je laatste randjes, het gaat je vast lukken. Fijne dag, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen