dinsdag 3 mei 2011

A boy's story

Nu de engeltjes op z'n eind lopen (ik 'hoef' er nog maar 3) en ik nog maar twee randjes voor de slingerrandjesdeken te gaan heb, werd het hoog tijd om na te gaan denken wat voor nieuw project ik onder handen wil gaan nemen. Met de zomer in het verschiet ook handig om iets te hebben met 'makkelijk mee te nemen'-onderdelen.

Onze jongste, een jongeman van 3 1/2, wil nu ook wel een quilt van mama's hand. Nu heeft hij voor op z'n juniorbed een oefenproject van me waarmee ik heb leren quilten, een quilt van cheater-fabric. Maar hij zal toch over een jaar of wat in een grote jongensbed gaan, en tja, een quilt is niet morgen klaar, nietwaar?

Dus... A boys story. Vindt hij helemaal geweldig. Dit is 'm (als je op de afbeeldingen klikt, worden ze groter)
Ik moet zeggen dat ik zelf even twijfels had, want tja, helemaal tijdloos zal ie niet zijn. Hoe oud is hij voordat hij zegt: mam, echt kinderachtig!

Maar goed, toch maar aan de slag. De stripjes erop vind ik wel errug komisch moet ik zeggen, en een heeeel leuk stitchery klusje voor de zomer!

Vandaag ben ik op stofjesjacht geweest, en dit is de oogst:
Een mooie ecru basis met een lichtblauw friemeltje voor de achtergrond van de stitchery's en de appliqueerblokken. Verder erg moeten zoeken naar jongensachtige stofjes, dus zo min mogelijk bloemetjes. Vooral die ene bovenop het tweede stapeltje met bruine, ecru en blauwe strepen vind ik erg mooi! Veel ruitjes, stippen, streepjes, en een paar andere stoerdere motiefjes. De appeltjes van Petite école mochten ook meedoen. Ik denk niet dat ik veel andere kleuren ga toevoegen, maar extra stofjes sluit ik niet uit! Enne, rood heb ik natuurlijk ook nog in het engeltjes bakje, dus daar kan ik ook nog eens graaien. De blauwtjes uit de engeltjesquilt passen er niet bij, die zijn veel grijzer en donkerder. Dit is echt frisser blauw.

Ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe project vinden!


1 opmerking:

  1. Ik vind je nieuwe project TOP, wat een leuke quilt! De stofjes die je hebt uitgezocht, LEUK. Jij bent voorlopig van de straat, en die kleine man maar kijken wanneer hij er onder kan slapen (lol) Knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen