woensdag 25 augustus 2010

an angels story - charlotte the shopper

En natuurlijk kon ik het niet laten... Een week of wat ontstond het idee om toch nóg maar een project erbij onder handen te nemen. Mijn derde grote, maar wel een hele andere weer... An Angels Story. Het prachtige, al wat oudere ontwerp van Hatched en Patched. Ik zag het plotseling opeens helemaal voor me. Die leuke vierkantjes, waren die niet precies 2 1/2 inch toevallig? En had ik niet nog een heerlijke Rouenneries Jelly Roll liggen?? Toen ik het boek in handen kreeg bleek het precies zo te zijn! Dus was het besluit snel genomen... Een nieuw project was geboren!


Vorige week donderdag gingen we 's middags met wat vriendinnen naar de POP-dag bij Dorry. Daar heb ik nog wat leuke stofjes erbij gekocht, want om deze engeltjes alleen in rood-wit-grijs en zand te maken is wel wat saai. Dus ... wat mooie grijs-blauwen erbij gekocht, maar vooral nog grijzen. Iets blauwer mag er misschien nog wel bij. Wacht even, ik zet het hele setje wel op de foto...

Sorry als het een beetje rommelig overkomt, het zijn errug veel stofjes op zo'n rol!

Tja, en als je dan een paar dagen heeeeeeeeeeel hard doorwerkt, is de eerste engel klaar! Charlotte the shopper heet ze, het is een dametje wat van winkelen houdt. En omdat ze zo'n hip en modieus hoedje heeft, vond ik het Lecien-stofje met daarop Paris en het sjieke polkadotje erbij voor haar jas wel heel toepasselijk. Trouwens, haar hoedje en kraag op haar jas is gemaakt van een stofje uit de serie Simpler Tymes, ook al zo'n geweldige.


Resultaat van al dat ploeteren is wel dat Dorry mij de afgelopen dagen wel 3x in haar winkel tegenkwam. Eerst voor de eerste aanzet, toen vooral voor een inch-lineaal, en na wat geknoei met kartonnen malletjes voor de derde keer om freezer papier te kopen. Dat heb ik nog niet uitgetest, ben ik erg benieuwd naar! Want omdat ik geen effen achtergrondstof heb voor de blokken moet ik ook alle handjes en gezichten van stof maken, en om dat nou met vliesofix en een gefestonneerd randje te doen... Dus heb ik besloten om alle grote delen te appliqueren, en alleen de kleintjes te plakken met vliesofix. Hopelijk worden de blokken daar ook een stuk soepeler van!

8 opmerkingen:

  1. Mooie combinatie voor deze leuke quilt. Veel plezier met maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je bezoekje! En dat is ook een hele mooi Angel geworden. Bofkont dat je zo dicht bij Dorry zit. Daar moet ik ook ooit nog eens heen. Groetjes Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je langs bent geweest!
    Ik vind je eerste engel erg schattig geworden. Wat leuk om hem zo helemaal in andere stofjes te zien. Zelf ben ik (dat zul je wel gezien hebben) voor roze, groen en blauw gegaan. Hoe eenzelfde patroon er toch ineens heel anders uit kan zien he.
    Ik ben benieuwd naar je volgende engelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke serie stoffen heb je ! De stitchery vind ik super, ik ben benieuwd naar de rest !
    Groetjes Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoorde vanmorgen van Petra dat je ook in blogland aangekomen was (lol) Mooie quilts ben je aan het maken, je 1e engel is erg leuk geworden. Fijn weekend, groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi je eerste engel mooie kleuren en stofjes!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stofjes, Nathalie, en een prachtig resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje, deze engel... Je hebt prachtige stofjes gebruikt, Nathalie! Ik ben al nieuwsgierig hoe de volgende eruit zal zien.
    Groeten,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen